مقالات

روش های پخت ماهی

از بین بردن بوی زخم ماهی

سطح بدن ماهي بايد براق و درخشان باشد. اگر بخشي از فلس ماهي كنده شده است يا فلس ماهي را با دست كشيدن روي آن مي‌توانيد جدا كنيد، از خريد آن خودداري كنيد.

روش های پخت ماهی

آبشش‌هاي ماهي را نگاه كنيد رنگ آن بايد قرمز روشن باشد. آبشش قهوه‌اي نشانه ماهي مانده است. چشم‌هاي ماهي نبايد مات و فرورفته باشد، اين نشانه ماندگي ماهي است.

بوي نامطبوع نشانه كهنگي ماهي است، ماهي تازه بو نمي‌دهد. اگر فيله ماهي را از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي تهيه مي‌كنيد، تكه‌هاي فيله در بسته‌هاي يك‌بار مصرف بوده و روي آن سلفون كشيده شده است. براي تشخيص تازگي ماهي از روي سلفون با انگشت روي آن فشار دهيد، گوشت ماهي بايد سفت باشد و گودي روي گوشت باقي نماند.

● طعم دار کردن ماهی

بهترین روش برای زدودن بوی زخم ماهی مزه دار کردن آن است. یکی از رایجترین راهها آغشته کردن ماهی به مخلوطی پودری شامل زعفران زرچوبه پودر سیر نمک و فلفل سیاه به تنهایی یا به همراه آرد سفید است.

● مزه دار کردن روغن سرخ شده

شما میتوانید به جای طعم دار کردن ماهی روغن آن را مزه دار کنید. به این صورت که پس از داغ شدن روغن درون ماهیتابه ورقه هایی از زنجبیل تازه و یا نصف قاشق چای خوری از پودر آن را درون روغن ریخته و سپس ماهی را درون آن سرخ کنید. اگر از زنجبیل تازه استفاده می کنید سه چهار دقیقه صبر کنید تا ورقه ها درون روغن سرخ شوند.

مزه دار کردن ساده ماهی

مزه دار کردن و سرخ کردن ماهي بطريقه ساده پس از آنکه ماهي بقطعات دلخواه براي سرخ کردن بريده و تميز شد براي آنکه زياد خيس نباشد آب آن را بوسيله دستمال و يا پارچه خشک نموده بعد نمک بپاشيد، چند قطره آب ليمو هم در صورتيکه مايل باشيد روي قطعات ماهي بپاشيد، بعد تکه هاي ماهي را در آرد بزنيد بقسمي که قشر نازکي از آرد روي سطح ماهي را بپوشاند، سپس در ماهيتابه انداخته پشت و روي آنرا با حرارت متوسط سرخ نمائيد.

طريقه ديگر براي مزه دار کردن و سرخ کردن ماهي قطعات ماهي را پس از نمک زدن در آرد غلطانيده و در مايه تخم مرغ فرو بريد، مايه تخم مرغ از تخم مرغ زده شده و کمي نمک تهيه مي شود، پس از آنکه سطح ماهي با مايه تخم مرغ آغشته شد پشت و روي آن را در آرد سوخاري زده و در ماهيتابه سرخ نمائيد، در صورتيکه مايل باشيد مي توانيد در مايه تخم مرغ کمي زعفران اضافه نمائید.

● آب کردن یخ ماهی

برای ذوب کردن یخ گوشت ماهی یخ زده مقداری شیر را در ظرفی ریخته و ماهی را در آن قرار دهید. به این ترتیب به تدریج یخ ماهی آب شده و شیر نه تنها بوی ضخم ماهی را از بین می برد بلکه به آن مزه خوشایندی نیز می دهد.


دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image