مقالات

آشپزخانه صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

آشپزخانه صنعتی چیست؟

در کشورهای انگلیسی زبان به آشپزخانه صنعتی Commercial Kitchen گفته می شود (به فرانسوی: cuisine commerciale) که به معنی آشپزخانه های تجاری است.

آشپزخانه صنعتی چه ویژگی هایی دارد؟

منظور از آشپزخانه های تجاری، آشپزخانه هایی است که بر خلاف آشپزخانه های منزل برای مقاصد تجاری پخت و پز صورت می گیرد اما اگر خود تجهیزات آشپزخانه صنعتی مد نظر باشد از واژه Industrial Kitchen استفاده می شود.

کاربرد آشپزخانه صنعتی

آشپزخانه صنعتی با توجه به کار بردن کلمه صنعتی تفاوت بسیاری با آشپزخانه خانگی ما خواهد داشت .در یک آشپزخانه صنعتی به میزان زیادی غذا آماده سازی و طبخ خواهد شد که این خود نشان دهنده حساسیت و وقت در میزان بالای سرویس دهی می باشد. زیرا در یک آشپزخانه معمولی ما برای افراد یک خانواده غذا تهیه خواهیم کرد اما در یک آشپزخانه صنعتی که محل سرویس دهی به هتل و رستوران و فست فود و… می باشد هر مساله ایی جایگاه جدید پیدا خواد کرد به طور مثال در این مقیاس بزرگ باید ذائقه افراد و سلیقه ها و کیفیت را در نظر گرفت که به طبع تمام موارد ذکر شده نیازمند فضایی برای آماده سازی میباشد و لذا با تمام تجهیزات خانگی نمیتوان این حجم زیادی از غذا را تهیه و طبخ نمود ودر اینجاست که صنعتگران و طراحان به فکر طراحی تجهیزات آشپزخانه صنعتی برآمده اند که باعث سهولت در آماده سازی خواهد شد.

ویژگی های آشپزخانه صنعتی

در اینجا لازم به ذکر است نکته ایی را در نظر بگیریم در کنار تمامی مارد یاد شده سرعت عمل در طبخ بسیار مساله مهمی میباشد به همین دلیل از تجهیزات پخت و آماده سازی غذا استفاده میشود .آشپزخانه صنعتی محلی برای تهیه و طبخ غذا میباشد که تعدادی از آشپزان در آن محیط مشغول به فعالیت هستند و باید برای این افراد تمهیداتی فراهم شود تا بتوانند با فکری آسوده و تجهیزاتی به روز غذایی با کیفیت را تهیه نمایند.

تجهیزات و جا نمایی

در زمان طراحی تجهیزات آشپزخانه صنعتی داشتن اطلاعات کافی برای بهینه کردن فضا چه از لحاظ خرید این تجهیزات و چه از نظر جانمایی در محیط بسیار مهم می باشد. در ابتدای طراحی یک آشپزخانه صنعتی باید برای تجهیز ادوات طبخ غذا از ابتدا شروع کرد تجهیزات آماده سازی ، تجهیزات پخت ، سیستم های برودتی ، ماشین آلات پخت و دستگاه های جانبی که تمامی این ماشین آلات برای شروع یک سیتم یکپارچه که منجر به ارتقا کیفیت شود الزامی می باشد و با در نظر گرفتن معیار های انتخاب درست تجهیزات میتواند این کیفیت را روز به روز ارتقا بخشید. آشپزخانه در یک منزل همیشه قلب خانه بوده است و در یک رستوران و هتل و تالار و… هم همین نقش را ایفا میکند به همین دلیل برای تنظیم بودن این قلب باید به تمامی نکات آسایش آن فکر کرد.

در یک آشپزخانه صنعتی به تمامی موارد باید توجه نمود:

  •  آماده سازی محلی برای طبخ و پخت غذا
  •  اجزای یک آشپزخانه صنعتی
  •  بهداشت رستوران
  •  نحوه چیدمان
  •  خط تولید آشپزخانه صنعتی
  •  طراحی آشپزخانه صنعتی
  •  مقدمات راه اندازی

دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image