برگردستور تهیه

چیکن برگر و طرز تهیه آن

طرز تهیه چیکن برگر

انواع برگرهای خوش طعم و آبدار حسابی جای خود را در دل مردم باز کرده اند و محبوبیت دارند. طعم گوشت آبدار، در میان مخلفات تازه و خوشمزه ، چاشنی های با مزه و نان برشته هرکسی را با هر ذائقه ای به وجد می‌آورد.

چیکن برگر و طرز تهیه آن

شاید این آخر هفته در کنار دوستانتان یک همبرگر خانگی لذیذ یا یک چیز برگر خوشمزه نوش جان کرده باشید. حتی ممکن است در این هفته چندین همبرگر خورده باشید. بسیار خوب ، اما تا به حال چندبار چیکن برگر خورده اید؟ چیکن برگر بسیار سالم و خوشمزه و همچنین گزینه مناسب برای افرادی است که نمیخواهند گوشت قرمز بخورند. اما هر نوع برگری که لایه نازکی از سینه مرغ بدون طعم دارد چیکن برگر مورد نظر ما محسوب نمیشود.

در این مطلب طرز تهیه چیکن برگر بسیار متفاوت و خوشمزه را یاد بگیرید.

برای اینکه بهترین چیکن برگر را داشته باشید باید با حوصله باشید و به ریزه کاری ها توجه کنید. برگرتان را با مخلفات خوب و مناسب پر کنید و به اندازه ای که طعم چیکن برگر محسوس باشد. پیاز کاراملی، چند پر کاهوی تازه ، چند عدد خیار شور خوشمزه ، کمی کچاپ.. بستگی به شما دارد.

چیکن برگر در پخت کمی با همبرگر تفاوت دارد. از آنجاییکه گوشت مرغ چربی کمتری دارد میتواند زود خشک و برشته شود پس باید دائما مراقب باشیم و پخت گوشت را کنترل کنیم تا برگری آبدار و خوش طعم داشته باشیم.

طرز تهیه چیکن برگر

مواد لازم برای 4 تا 6 برگر:

  • نیم کیلو سینه چرخ کرده مرغ
  • یک عدد تخم مرغ
  • نمک ، فلفل سیاه و قرمز
  • جعفری خرد شده
  • یک عدد پیاز
  • تکه های نان مزه دار شده یا نان معمولی

آماده سازی گوشت مناسب برای چیکن برگر

گوشت سینه مرغ چرخ شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و تخم مرغ را کمی هم بزنید و به همراه پیاز رنده شده و جعفری خرد شده به آن اضافه کنید. میتوانید به جای جعفری از پیازچه خرد شده نیز استفاده کنید همچنین می‌توانید تکه های نان را کمی تر کنید و به مواد اضافه کنید و بعد ادویه ها را نیز اضافه کنید و خوب گوشت را هم بزنید تا مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

مراحل پخت چیکن برگر

باید گوشت برگرتان را به خوبی صاف و فشرده کنید.

تابه یا گریلتان را در دمای متوسط قرار دهید و هر طرف برگرهایتان را 4 تا 5 دقیقه بپزید. هنگامی که لبه های برگرتان سفید و روی آن قهوه ای میشود وقت برگرداندن آن است.

اگر دوست داشتید پنیر دلخواهتان، گودا چدار بلوچیز یا هر پنیر دیگری را به برگرتان اضافه کنید در یک دقیقه آخر پخت پنیر را روی گوشت بگذارید تا کمی حرارت ببیند و آب شود.

هر طرف نان هایتان را 30 ثانیه روی گریل بگذارید تا گرم شود گوشت را در آن قرار دهید و با مخلفات دلخواهتان نوش جان کنید. استفاده از سس هایی مثل کچاپ و خردل میتواند طعمی بی نظیر به چیکن برگرتان اضافه کند.


دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image