مقالات

وظایف مدیر رستوران

مدیر در رستوران چه وظایفی دارد؟

مدیریت رستوران از مشاغل بسیار حساس و پرمشغله ای به شمار می آید که برای انجام صحیح آن نیاز به دانش و مهارت خواهد بود. مدیر رستوران با داشتن مهارت های کافی می تواند بر تمام بخش های رستوران نظارت داشته باشد.

وظایف مدیر رستوران

برخلاف باور عموم داشتن یک رستوران پر درآمد و خوب کار ساده و آسانی نخواهد بود زیرا مدیریت آن بسیار دشوار است. با توجه به این که تعداد رستوران ها روز به روز در حال افزایش است، مدیر رستوران باید از خلاقیت کافی برخوردار باشد تا بتواند جذب مشتری نماید.

مدیر رستوران باید در تمام مواقع کاملا هوشیار باشد تا بتواند از مشکلاتی که ممکن است، بروز دهد جلوگیری به عمل آورد. از مهم ترین وظایفی که مدیریت رستوران بر عهده دارد، اطمینان یافتن از رضایت مشتریان است که با انجام صحیح این وظیفه رستوران می تواند، بسیار موفق گردد.

وظایف مدیریت رستوران

مدیریت رستوران وظایف متعددی را بر عهده خواهد داشت که از جمله آن ها عبارتند از:

  • انجام تبلیغات
  • تهیه منو
  • استخدام کارکنان اعم از آشپز، نظافتچی، گارسون، پیک و …
  • اطمینان از توانمندی کارکن
  • انبرگذاری دوره های آموزشی مستمر برای تمام کارکنان در زمینه های مختلف
  • مشخص کردن شیفت کاری کارکناننظارت بر قوانین و رعایت بهداشت
  • افزایش انگیز در کارکنان به منظور ارائه بهترین خدمت رسانی به مشتریان
  • مدیریت و کنترل کارکنان و بودجه
  • تهیه امکانات رفاهی برای مشتریان
  • برنامه ریزی فعالیت هاجذب مشتری
  • برخورداری از رفتاری مدیرانه
  • توانایی کار کردن به صورت تیمی
  • برخورداری از مهارت ارتباطی
  • توانایی ایجاد آرامش در شرایط کاری پرفشار
  • برخورداری از دانش و مهارت مورد نیاز
  • داشتن سلیقه و دانش برای چیدمان صحیح رستوران

وظایف مدیریت رستوران در برابر کارکنان

مدیریت رستوران با انجام وظایفی که در برابر کارکنان دارا می باشد، می توان از حجم فعالیت های خود به میزان قابل توجهی بکاهد. از مهم ترین وظایف مدیر در مقابل کارکنان اعتماد کردن است زیرا یک اعتماد دو طرفه و صادقانه موجب می گردد تا کارکنان با خیال آسوده تری بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

در صورتی که مدیر کمی اعتماد خود را به کارکان انتقال دهد، مطمعنا چندین برابر آن را باز خواهد گرفت. دومین وظیفه مدیریت ایجاد انگیزه در کارکنان خواهد بود. دادن انگیزه به کارکنان سبب می گردد تا انرژی آن ها بسیار افزایش یابد و بتوانند از توانایی های خود نهایت استفاده را ببرند.

به منظور افزایش انگیزه در کارکنان می توان از آن ها در رابطه با موضوعات مهم نظرخواهی کرد. نظر خواهی افزایش اعتماد به نفس کارکنان را نیز به همراه خواهد داشت.

سومین وظیفه مدیریت که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، حمایت از کارکنان خواهد بود. مدیر باید از شرایط شخصی کارکنان خود و نیازهایی که دارند، آگاه باشد. با آگاهی از این مسائل می تواند موجب استحکام رابطه خود با کارکنان گردد. در صورت همدردی با کارکنان حس مسئولیت پذیری در آن ها نیز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیریت رستوران موفق بدون شکست

صنعت رستوران داری یکی از پر ریسک ترین صنایع موجود محسوب می شود و طی مطالعات انجام شده، پژوهشگران دریافته اند که از هر چهار رستوران تازه افتتاح شده حداقل یکی از آن ها در همان سال اول ورشکست می شود. این نسبت در سال دو و سوم پس از افتتاح رستوران دو برابر خواهد شد که به همین جهت راه اندازی و موفق شدن یک رستوران نیاز به کسب تجربه و مهارت لازم می باشد.

برای موفق شدن در رستوران داری و مدیریت صحیح آن به یک تعهد کاری بسیار قوی نیاز خواهد بود. یک مدیر موفق باید 90 ساعت از وقت خود در هفته را به مدیریت رستوران اختصاص دهد و این حاکی از آن است که مدیر رستوران باید دو برابر بیشتر از ساعات تعیین شده مجاز برای کار کردن، فعالیت نماید. کار رستوران داری یک شغل با ساعات کاری طولانی است زیرا این کار تعطیلی بردار نیست.

مدیر رستوران بایستی توانایی حساب کردن دخل و خرج خود را داشته باشد تا بتوان از سود و زیان خود اطلاع یابد. همچنین می توان اشاره نمود که مدیریت رستوران باید برای هر گونه پیشامدی از آمادگی کافی برخوردار باشد تا بتوان واکنش مناسبی نشان دهد. از دیگر شاخص ها برای موفقیت رستوران ها انعطاف پذیری خواهد بود. این مسئله بدان معنی است که ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی ذائقه مشتریان به دلایلی تغییر کند که در این حین رستوران بایستی توانایی طبخ غذاهای جدید و به روز را که متناسب با ذائقه مشتریان است، داشته باشد.


دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image