مقالات

نظافت و تاثیر آن در موفقیت یک رستوران

نظافت؛ مهمترین ویژگی یک رستوران

نظافت و تاثیر آن در موفقیت یک رستوران

تصور کنید یک مشتری بعد از یک سفر طولانی و چندین ساعت رانندگی برای صرف غذا و استراحت وارد یک رستوران می شود، دوست دارد با چه چیزی روبرو شود؟

قطعا یک رستوران تمیز و مرتب با غذای بهداشتی و کیفیت مطلوب. چنانچه عکس این قضیه رخ دهد و وارد فضایی نامرتب وکثیف شود، قطعا به سرعت آن مکان را ترک کرده و با وجود خستگی بازهم برای یافتن رستوران مناسب رانندگی میکند.

همانطور که ملاحظه می کنید شلختگی و عدم نظافت به موقع و درست در یک واحد غذایی به سرعت باعث سردی نظر مشتری و ترک آن مکان می شود.

علاوه براین مشتریان ناراضی معمولا سریعا نارضایتی خود را به دوستان وآشنایان ودیگر مشتریان انتقال داده و شما علاوه بر ازدست دادن مشتریان امروز، مشتریان آینده را هم ازدست می دهید و مدت ها زمان می برد که بتوانید این اثر مخرب و بدنام شدن رستوران خودتان را برطرف نمایید.

پس با رعایت نظافت، نظم و ترتیب و بهداشت از همان اول از این مشکل جلوگیری نمایید.

راه حل های پیشنهادی

1- نظافت مستمر و همه روزه میزها، سالن و لوازم مصرفی به طوری که شخص یا اشخاصی به عنوان ناظر این قضیه انتخاب شوند و تمیز بودن میزها، صندلی ها، رومیزی ها، بشقاب ها و…را هرروز چک کنند که عاری از میکروب و هرگونه لکه وآلودگی باشند.

2- استفاده از گل های طبیعی به صورت روزانه و مرتب و تعویض کردن گل های پلاسیده و خشک شده و عدم استفاده از گل و گیاهان مصنوعی چرا که گل های مصنوعی به سرعت خاک آلوده وکثیف شده و به جای زیبا کردن محیط بدتر موجب عدم زیبایی وکثیف شدن محیط می شوند.

3- استفاده از لباس فرم توسط پرسنل مجموعه از سرآشپز و آشپزها و خدمه آشپزخانه گرفته تا سالن کاران و متصدی پذیرش وصندوق و سایرین. به طوری که مشتریان با ورود به مجموعه متوجه یک نظم و ترتیب و آراستگی در لباس و ظاهر پرسنل گردند و شستشوی مداوم این لباس ها و امکان تعویض سریع پس از اندکی لک شدن وآلودگی وجود داشته باشد تا این آراستگی همیشه حفظ گردد.

4- رعایت نظافت و نظم محیط پیرامونی و بیرون رستوان هم بسیار مهم است. قطعا یک رستوران منظم و تمیز که تمام نکات بهداشتی در آن رعایت شده اما محیط پیرامونی تمیزی ندارد بازهم تاثیر مخربی درجذب مشتری دارد. به طور مثال در رستوران ها و واحدهای غذایی بین راهی وجاده ای، انباشت زباله و تخلیه نخاله در نزدیک فضای پیرامونی و خارجی رستوران بسیار نامطلوب بوده و علاوه برایجاد چهره زشت ودلسردکننده برای مشتری، موجب تشدید بوی نامطلوب و پایین آمدن سطح بهداشت و نظافت می شود.

5- استفاده از مواد غذایی تازه و با کیفیت و خریداری شده به صورت روزانه و به تعداد مورد نیاز به ما کمک می کند که دور ریز و هدر رفت کمتری داشته باشیم و همچنین از تولید زباله بیشتر تولید و تحمیل هزینه های گزاف به مجموعه جلوگیری شود.

6- استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی استیل و استاندارد و مورد تایید اداره بهداشت و ماشین آلات با کیفیت و نظافت مستمر و به موقع آنها.

7- مشاوره برای برطرف کردن نواقص موجود یا شروع مناسب با رعایت تمام نکات بهداشتی و پیش بینی تمام موانع و مشکلات احتمالی.

آپادانا تجهیز با بهره گیری ازکارشناسان مجرب و کارآزموده وسالها تجربه موفق آماده یاری رساندن در تمام زمینه های ذکر شده می باشد.


دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image