مقالات

انواع روش های پخت مواد غذایی

روش های پخت مواد غذایی را بشناسید

مواد غذایی یا به صورت خام مصرف شده و یا فرآوری، به اصطلاح پخت می شوند. روش های زیادی برای پخت مواد غذایی وجود دارند که یک سرآشپز می بایست با تمام این روش ها آشنا بوده و برای هرکدام از مواد غذایی روش پختی را برگزیند که در عین ایجاد طعم لذیذ، ارزش غذایی خوراکی ها را در بالاترین سطح خود حفظ کند.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند روش پخت متداول و پر کاربرد آشنا نماییم.

1.Grill

گریل در لغت به معنای کبابی کردن است، که در دوحالت گازی و ذغالی استفاده می شود.

انواع روش های پخت مواد غذایی در این روش یک صفحه چُدنی، که عموما به صورت خطی است، بر روی یک منبع گرما (گاز یا ذغال) قرار می گرفته و مواد غذایی اعم از گوشت قرمز و سفید روی آن قرار می گیرند و عملیات پخت انجام می شود. در روش گریل، علاوه بر حرارتی که از منبع حرارت ساطع می شود، بخش عمده ای از حرارت، در صفحه چدنی ذخیره شده و حرارت به صورت یکنواخت و ملایم به ماده غذایی منتقل می شود و این فرآیند باعث می شود که گوشت یا مرغ اصطلاحا مغز پخت شده و طعم لذیذی را دست دهد.

2. Deep-Fry

انواع روش های پخت مواد غذایی

سرخ کردن عمقی یا طولانی مدت یکی از روش هایی است که مواد غذایی در آن به صورت کامل سرخ شده و بسیار ترد و لذیذ می شود.

در این روش مواد غذایی به صورت کامل در روغن داغ شده قرار گرفته و کاملا سرخ می شوند. روش Pan-Fry نیز یکی از زیر شاخه های Deep-Fry است که در این روش مواد غذایی در ماهی تابه یا سینی پخت سرخ شده و به صورت کامل در روغن داغ قرار نمی گیرند.

3. Boil

پختن مواد غذایی در آب در حال جوشیدن، یکی از پرکاربرد ترین و سالم ترین روش های فرآوری مواد غذایی است که در بسیاری از کشورهای دنیا کاربرد دارد.

انواع روش های پخت مواد غذایی در این روش پس از رسیدن آب به دمای 100 درجه سانتیگراد و جوشیدن، موادغذایی را داخل آن قرار داده و سپس شعله را کم می کنیم تا آب در دمای 100 درجه بماند و ماده غذایی به مرحله پخت برسد.

4. Roast

انواع روش های پخت مواد غذایی انواع روش های پخت و پز عموما برای پروتئین ها و سبزیجات استفاده می شوند ولی روش بو دادن یا برشته سازی معمولا برای آجیل ها و یا دانه های روغنی استفاده می شود.


 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر در ارتباط باشید:

021-88279400 021-88279500 0990-2385520

با کلیک رو عکس زیر نمونه ویدیوهای آموزشی را در کانال آپارت ما مشاهده نمایید

کافی شاپ | اولین سایت معرفی رستوران ها و کافی شاپ های ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image