مقالات

آرد سوخاری چیست و چگونه تهیه می شود؟

همه چیز درباره آرد سوخاری

آردهای سوخاری‌ که در حال حاضر در بازار موجود هستند، معمولاً از نان‌های حجیم تولید می‌شوند.

آرد سوخاری چیست و چگونه تهیه می شود؟

این نان‌ها به نحوی حرارت می‌بینند که رطوبتشان گرفته،خشک،قهوه‌ای و برشته شوند و زمانی که نان خشک‌شده به صورت آرد دربیاید، آرد سوخاری آماده بسته‌بندی می شود.

انواع آرد سوخاری

آرد سوخاری در انواع پودر، نوع دانه درشت یا ادویه‌دار به بازار عرضه می‌شود که این مسئله به نوع آسیاب و الک کردن و نوع مصرف آرد،بستگی دارد.

معمولاً در تهیه غذاهای سرخ‌شده برای تردی بیشتر مثلاً در تکه‌های مرغ، نوع درشت و در تهیه ناگت، کتلت یا ماهی نوع پودری آن بیش‌ترین کاربرد را دارد.

افزودنی های آرد سوخاری

برخی از افراد، عصاره سبزی‌ها یا مرغ و گوشت هم به پودرهای سوخاری خانگی می‌افزایند.در این صورت، باید پودر افزودنی کاملا خشک باشد و در جای خشک و خنک نگهداری شود.

در غیر این صورت، امکان کپک زدن و فساد پودر سوخاری خانگی وجود خواهد داشت در تولید نوع ادویه‌دار آرد سوخاری نیز دو دیدگاه منفی و مثبت مطرح است.

در نگرش منفی احتمال می‌رود به دلیل اینکه طعم، بو و رنگ آرد از کیفیت خوبی برخوردار نیست، آن را با ادویه طعم‌دار کرده‌اند تا طعم نامطلوب و ماندگی آن مشخص نشود.

آرد سوخاری ادویه‌دار

وجه مثبت این است که با توجه به در نظر گرفتن انواع ذائقه‌ها، ادویه‌های مختلف به آن افزوده شودتا مصرف‌کننده به راحتی بتواند آرد سوخاری ادویه‌دار مناسب را در پخت گوشت، ماهی، مرغ یا … به کار ببرد.

آرد سوخاری مرغوب را از کجا بشناسیم؟

معمولاً نشانه خاصی برای تشخیص مرغوب‌ترین نوع آرد سوخاری وجود ندارد مگر اینکه بو و رنگ آن طبیعی باشد.آرد سوخاری مرغوب نباید بوی کهنگی و نامطبوع بدهد و باید دانه‌بندی آن یکسان و یکنواخت باشد.

چون رطوبت این آرد کم است، احتمال کمی برای فساد آن وجود دارد مگر اینکه در شرایط نامناسب مثلاً محیط مرطوب و به مدت طولانی نگهداری شود.


دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image