مقالات

تبلیغات موثر در یک رستوران

رستوران شلوغ تبلیغات می خواهد!

صاحبان رستوران ها همیشه به دنبال روش های نوین تبلیغات و بازاریابی برای جذب مشتریان جدید به رستوران خود هستند.

برنامه ریزی ایده های تبلیغاتی نیازمند صرف میزان قابل توجهی وقت و انرژی برای انتخاب بهترین راه است ، اما حتما این کار باعث افزایش سود آوری کسب و کار شما خواهد شد.

روش های بسیار زیادی برای معرفی و تبلیغ رستوران وجود دارد که اکثر این شیوه ها به آسانی و با هزینه کمی قابل پیاده سازی هستند.

تبلیغات موثر در یک رستوران

مشتریان بالقوه

بسیاری از مدیران رستوران ها هرگز به فرصت های بزرگی که در اطراف آنهاست فکر نمی کنند. شرکت هایی که در نزدیکی رستوران قرار دارند حداقل برای وعده ناهار یک فرصت ویژه محسوب می شوند.

تعدادی از شرکت ها که در نزدیکی رستوران شما قرار دارند را انتخاب کنید و زمانی را برای ملاقات با مدیر آن شرکت برنامه ریزی کنید. در وقت ملاقات سعی کنید یک ارتباط موثر با مخاطب برقرار کنید و پیشنهاد جذابی در زمینه سفارش غذا به آنها ارائه کنید.

می توانید از آنها دعوت کنید تا از رستوران شما بازدید کنند. سپس منو یا بروشوری که از غذا های رستورانتان درست کرده اید را به همراه اطلاعات اشتراک و نحوه ی سفارش در اختیار آنها قرار دهید.

کاغذ های تبلیغاتی شامل پیشنهاد های ویژه را کوچک طراحی کنید

تبلیغات پیشنهاد های ویژه ای که برای مشتریان آماده می کنید باید حداقل به مدت ۳۰ روز از زمانی که پیشنهاد را ارائه می کنید اعتبار داشته باشد البته ممکن است شما برنامه ویژه ای طراحی کنید که نیاز باشد اعتبار برگه های تبلیغاتی را کمتر یا بیشتر نمایید.

سعی کنید در زمان ارائه برگه های تبلیغاتی ، با مشتری دوستانه و به گرمی برخورد کنید. آنها غزیبه نیستند ، آنها می توانند در آینده مشتری شما باشند و به شما پول پرداخت کنند. یادتان باشد تنها چیزی که شما برای افزایش فروش رستوران تان نیاز دارید مشتری های بیشتری است که بیشتر از شما خرید می کنند.

سعی کنید تبلیغات شما برای مشتری دارای یک پیشنهاد جذاب باشد که حتما او را به رستوران بکشاند ، پیشنهاد تخفیف قابل توجه ، یک غذای ویژه با هزینه مناسب یا دعوت کردن یک فرد معروف در یک تاریخ خاص به رستوران و …. می تواند عواملی باشد که مشتران احتمالی را به رستوران شما بکشاند.

اما توجه کنید که برگه تبلیغاتی شما آنقدری بزرگ نباشد که مخاطب نتواند آن را در جیب و یا کیف پول خود جای دهد و مجبور شود آن را دور بیاندازد. می توانید تبلیغات خود را در قالب کارت ویزیت های بزرگ درست کنید که هم دوام خوبی داشته باشد و هم به راحتی مشتری می تواند آن را همراه خود داشته باشد اما حتما باید یک پیشنهاد ویژه و جذاب برای مشتری داشته باشد ، پیشنهادی که مشتری احساس کند اگر از آن استفاده نکند یک موقعیت عالی را از دست داده است. برگه های تبلیغاتی زیادی چاپ نکنید تا مجبور باشید آنها داخل پیاده رو ها پخش کنید یا زیر برف پاک کن ماشین ها قرار دهید. سعی کنید تبلیغات توسط افرادی با روابط عمومی بالا به صورت حرفه ای به مشتری های احتمالی داده شود و رابطه ای گرم با مخاطب برقرار شود. در حین دادن تبلیغات به مشتری سعی کنید رستوران را به او معرفی کنید و صرفا به دادن یک تکه کاغذ اکتفا نکنید.

پیشنهاد عالی برای جذب مشتری، یکی بخرید، دوتا بخورید

اگر بتوانید به مشتری پیشنهاد یک درصد تخفیف قابل توجه ارائه کنید ممکن است بتوانید به خوبی مشتری را جذب کنید اما اغلب اوقات مردم تمایلی به محاسبات ریاضی ندارند.

می توانید پیشنهاد را به شکلی دیگر مطرح کنید. می توانید به آنها پیشنهاد دهید که با هزینه ی غذای خودشان یکی از نزدیکانشان را هم به رستوران دعوت کنند ، به این صورت که با پرداخت هزینه ی یک وعده غذا ، دو وعده به آنها تحویل دهید.

می توانید قیمت غذاهای پرفروشتان را هم در تبلیغات ذکر کنید تا مشتری فکر نکند شما چیزی را گرانتر از عرف به او می فروشید و قرار نیست سرش را کلاه بگذارید. البته ابن پیشنهاد شما باید محدود و برای افرادی خاص باشد که تبلیغتان را به آنها داده اید.

اگر چنین پیشنهاد وسوسه انگیزی را به صورت واضح و شفاف به مشتری پیشنهاد کنید ، حتما به شما مراجعه می کند و زمانی که برای اولین بار به رستوران شما مراجعه می کند نوبت هنر نمایی شماست.

شما باید در این زمان به گونه ای به او خدمات حرفه ای و عالی ارائه کنید که از آن پس همیشه به رستوران شما مراجعه نماید. البته قرار نیست به مشتری دروغ بگوییم و فقط در همان دفعه اول خدمات عالی به او ارائه کنیم ، بلکه باید سعی شود در اولین مراجعه تصویر بی نقصی در ذهن مخاطب ساخته شود.

هیچ اشتباه و کم کاری در اولین مراجعه قابل پذیرش نیست و باعث می شود تا با عدم مراجعه مشتری در دفعات بعد ، هزینه ای که برای جذب مشتری متحمل شده اید بی ثمر بماند.خدمات شما و همین طور نحوه ی ارتباط با مشتریان باید به گونه ای خاص باشد که مشتریان حاضر باشند چندین کیلومتر را فقط برای اینکه در رستوران شما غذا بخورند ، طی کنند و چشمشان را به روی بقیه رقبا ببندند تا در نهایت باعث افزایش فروش رستوران شما شوند.

تحویل رایگان غذا

تحویل رایگان و سریع غذا می تواند یکی از دلایل قوی مشتریان غیر حضوری برای انتخاب شما باشد. سعی کنید غذا ها را با کیفیت بالا و سریع به محل مورد نظر مشتری حمل کنید. برای تسویه حساب سعی کنید کارتخوان های سیار به همراه داشته باشید و این نکته را در تبلیغات خود هم منعکس کنید تا مشتری حتی زمانی که پول نقد در اختیار ندارد بتواند به راحتی از شما خرید کند.

اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری کنید

سعی کنید شماره موبایل یا ایمیل مشتریان خود را جمع آوری کنید. اگر اطلاعات تماس مشتریان را در اختیار داشته باشید در زمان های خاص می توانید پیامی برای مشتریان ارسال کنید یا فرصت ها و پیشنهادهای ویژه را به آنان اطلاع دهید.

سعی کنید همیشه اطلاع رسانی ها را به گونه ای انجام دهید که مشتری هم زمان کافی برای هماهنگ کردن برنامه هایش داشته باشد و هم اینکه پیام شما را فراموش نکند.

در صورتی که از ایمیل یا شبکه های اجتماعی برای پیام رسانی استفاده می کنید ، حتما به یاد داشته باشید که تصاویر با کیفیت و جذاب غذا و نوشیدنی هایی که پیشنهاد می دهید را برای مشتری ارسال کنید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه داشتن یک صفحه خوب در شبکه های اجتماعیاینجا کلیک کنید و راه های افزایش فروش رستوران از طریق اینستاگرام را بیاموزید.

جشنواره غذا برگزار کنید

می توانید هر از چند گاهی یک شب را به پخت یک سری غذا های خاص اختصاص دهید و مشتریان را برای آن جشنواره دعوت کنید. مثلا می توانید یک بار جشنواره غذاهای جنوبی یا شمالی یا غذاهای ایتالیایی ، مکزیکی ، هندی و این چنینی برگزار کنید.

علی الخصوص اگر مشتریان شما جوان هستند ، به شدت می توانید از این فرصت استفاده کنید. این رویداد باعث ایجاد یک ویژگی خاص برای رستوران شما می شود ، مشتریان شما می توانند هر چند وقت یکبار شاهد جشنواره هایی باشند که باعث می شود غذاهای جدیدی در رستوران شما سرو شود. حتی می توانید در پایان از مشتریان در مورد بهترین غذا سوال کنید و پخت غذای انتخاب شده را بعد از جشنواره هم ادامه دهید.

شما برای اینکه بتوانید به رستورانی فوق العاده تبدیل شوید ، باید علاوه بر اینکه غذاهای عالی در اختیار مشتری قرار می دهید ، ویژگی های منحصر به فردی را در ذهن مشتری برای خودتان ثبت کنید. رویداد های اجتماعی می توانند فوق العاده سریع رستوران شما را معروف و محبوب نماید. بعد از برگزاری یک جشنواره غذا شما خواهید دید چطور این روش جذاب تا مدت ها باعث افزایش فروش رستوران شما و شلوغ شدن رستورانتان می شود. یکی از مزایای این روش این است که نام رستوران شما را بر سر زبان ها می اندازد.


دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image