مقالات

نان های معروف دنیا

معروف ترین نان های دنیا

قرن هاست که نان پای ثابت همه ی میزهای غذایی است، اما واقعا جدای از اینکه این ماده ی غذایی را همیشه در کنار غذایمان داشته ایم، چقدر به محتویات آن فکر کرده ایم؟ تا حالا شده که به این فکر کرده باشید که چه تفاوتی بین مثلا نان باگت با نان زنجبیلی است یا اینکه هر کشوری چه نانی دارد؟

نان های معروف دنیا

همان طور که احتمالا حدس زده اید هر کشوری نان های مخصوص به خود را دارد و برای مثال نانی که در ایران پخت و خورده می شود ، با نانی که در ایتالیا سرو می شود، یکی نیست. خوب است تا با معروف ترین نان های دنیا آشنا شوید، شاید که در مهمانی های بعدی تان دوست داشتید تا یکی از آن ها را بپزید و مهارت های آشپزی جهانیتان را به بقیه هم نشان دهید و آن ها را حیرت زده کنید!

باگت (Baguette)، فرانسه

باگت که همه ی ما آن را می شناسیم و بارها و بارها طعم آن را چشیده ایم. این نان معروف دراز که شکل و شمایلش هم خاص خودش است، مخصوص کشور فرانسه است و در واقع باگت که از نان های معروف دنیا است، نوعی نان فرانسوی است. داخل نان باگت معمولا نرم و به شکل خمیری و ظاهری ترد و شکل پذیر دارد. این نان در اندازه های مختلف درست می شود و حتی نان باگت های یک متری را هم می توانید در بعضی از فروشگاه ها ببینید!

کاتیج لوف (Cottage Loaf)، انگلستان

این نان از توپ های خمیری گرد درست می شود و مهمترین نشانه ی آن، شکل ظاهری این نان است. خاستگاه این نان کشور انگلستان است و در واقع دو تا توپ گرد است که روی هم قرار گرفته اند که البته توپ بالایی از توپ پایینی کوچک تر است. به دلایلی که گفته می شود یکی از دلیل های آن سخت بودن درست کردن این نان است، حالا دیگر این نان به اندازه ی گذشته در نانوایی ها درست نمی شود و فقط در تعداد محدودی از فروشگاه های انگلستان پیدا می شود. با این حال مسلما داشتن چنین نانی روی میز غذا می تواند حس کنجکاوی هر کسی برای خوردن حتی تکه ای از آن را بر انگیزد!

زپف (Zopf)، آلمان، اتریش، سوییس

زپف یک نوع نان آلمانی، سوییسی و اتریشی است که از آرد سفید، شیر، تخم مرغ، کره و جو درست می شود. این نان شکل به هم تابیده ی خیلی دلچسبی دارد و به طور سنتی در این ۳ کشور، در روزهای یکشنبه با صبحانه و به همراه مربا و کره سرو می شود. با این حال گاهی هم ممکن است که سوییسی ها را ببینید که این نان را با وعده های غذایی گوشتیشان می خورند. این نان به همراه مربا طعمی فوق العاده دارد.

یوفکا (Yufka)، ترکیه

یوفکا نوعی نان بسیار نازک به نازکی کاغذ و به شکل گرد و صاف است که مخصوص کشور ترکیه است و شباهت هایی با نان لواش هم دارد. این نان از آرد گندم درست می شود بعد هم آب و نمک به آن اضافه می شود البته بعضی ها هم ممکن است کمی روغن به آن اضافه کنند. ممکن است این نان را در بعضی از شیرینی ها به همراه دانه های مغذی و یا میوه های خشک ببینید. یوفکا طعم دلپذیری دارد و اسمی پر آوازه دارد و در ردیف نان های معروف دنیا است، فقط موقع خوردن این نان خوشمزه حواستان به چربی ها، نمک و قندی که دارد هم باشد!

اینجرا (Injera)، اتیوپی

اینجرا در واقع نوعی نان بسیار منحصر بفرد و صاف است که شکل و شمایلی اسفنجی دارد و دلیل آن هم وجود سوراخ ها و حفره های ریزی است که در سرتاسر نان دیده می شود. این نان به طور سنتی از تیف که نوعی غلات گرد است درست می شود که بیشتر در همان محدوده ی کشور اتیوپی پیدا می شود. اگر به اتیوپی سفر کنید بسیار با این منظره روبرو می شوید که اتیوپیایی ها غذایشان را روی نان می ریزند و معمولا روی آن سبزیجات و گوشت ریخته می شود. اینجرا از سنتی ترین و همچنین از معدود نان های معروف دنیا است.

فوکاسیا (Focaccia)، ایتالیا

فوکاسیا نوعی نان ایتالیایی است که از درصد بالا گلوتن درست می شود و البته که همراه آن آرد، روغن، آب و نمک هم اضافه می شود. در ایتالیا این یکی از چندین نان های معروف دنیا را با وعده های غذایی مختلف میل می کنند که برای مثال بیس پیتزا و ساندویچ ها از این نان است. معمولا روی فوکاسیا نمک و یا دیگر مواد نمک دار مثل زیتون ریخته می شود، بنابراین اگر فشار خون دارید بهتر است که قبل از تست این نان حواستان را جمع کنید. علاوه بر این به خاطر وجود زیتون در فوکاسیا، ممکن است که برای بعضی از افراد خیلی روغنی باشد که این باعث بالا رفتن کالری نان می شود، پس اگر در سفر به ایتالیا هوس کردید تا این نان را امتحان کنید، حتما به لیبل نان توجه کنید. البته می توانید ورژن خانگی آن را هم خودتان در خانه درست کنید و در آن از نمک کمتری استفاده کنید و همچنین می توانید کمی خلاقیت هم به خرج دهید و مثلا از رزماری هم برای تزیین روی آن استفاده کنید و هم اینکه رزماری طعمی فوق العاده به آن می دهد و حتی می توانید مثل بعضی از هنرمندان ایتالیایی که در درست کردن این نان خوشمزه مهارت ویژه ای دارند، از گوجه هم برای روی آن استفاده کنید.

نان (Naan)، هند

از اروپا خارج می شویم و دنبال نان های معروف دنیا در هند می گردیم، نان بسیار خوشبو و خوش طعمی به نام نان! در ساخت این نان از ماست به عنوان پایه نان درس می شود تا فرم نرمی به آن بدهد. معمولا روی نان ها را هم کره می زنند و این کار را درست قبل از سرو انجام می دهند، البته روی نان ممکن است مواد دیگری مثل گوشت تکه تکه شده، سیر و حتی میوه های خشک هم قرار بگیرد.

باگل (Bagel)، لهستان

باگل هم نوعی نان لهستانی و در فهرست نان های معروف دنیا است که اول این نان کمی در آب جوشانده شده و بعد پخته می شود. از محتویات این نان خوش طعم می توان به زنجبیل، دارچین، کشمش و حتی چیپس های شکلات اشاره کرد.


دوره های تخصصی آشپزی بین المللی در مدرسه آشپزی ایران

شماره تماس:

۰۲۱۸۸۲۷۹۴۰۰

۰۲۱۸۸۲۷۹۵۰۰

۰۹۱۲۴۱۶۳۹۵۴

۰۹۹۰۲۳۸۵۵۲۰

اینستاگرام:

iranchefschool

آدرس آموزشگاه: تهران، اتوبان شیخ فضل‌الله نوری جنوب، خیابان سازمان آب، نبش شرقی خیابان حاجی پور امیر، پلاک ۲۶

»»» سایر دوره های مدرسه قهوه و خانه باریستا ایران | کلیک کنید…

»»» صفحه اینستاگرام “خانه باریستا ایران” : iranbaristahouse@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Enter Captcha Here : *

Reload Image